Domů » JAK NA JAZYKY U DĚTÍ

JAK NA JAZYKY U DĚTÍ

Konzultace pro rodiče, kteří chtějí vědět, jak pomáhat svým dětem s angličtinou

Máte dítě ve věku 0-12let?

Víte, že znalost cizí řeči je pro budoucí život vašeho potomka důležitá?

Rádi byste svému dítěti s učením cizího jazyka pomáhali, ale nevíte jak?

Trápí Vás, že vaše dítě cizí jazyk neumí?

NAPADAJÍ VÁS OTÁZKY JAKO:

  • Kdy je pro dítě nejlepší začít se učit cizí jazyk?
  • Je lepší, aby dítě nejdříve umělo česky než začne s jinou řečí?
  • Jak dítěti můžu pomoci, aby se jazyk „učilo“ efektivně a co nejpřirozeněji?
  • Jak vybrat vhodný kroužek angličtiny a je vůbec potřeba, aby dítě nějaký navštěvovalo?
  • Jaký způsob „výuky“ je pro mé dítě nejvhodnější?

JAK VÁM POMŮŽU:

  • Probereme spolu Vaši současnou situaci – kde se jazykově nachází Vaše dítě, a jak Vy sami mu můžete v rámci svých časových možností a jazykových znalostí pomáhat
  • Stanovíme si reálný cíl toho, co s dítětem doma sami můžete zvládnout
  • Na první konzultaci Vám vysvětlím, jak máte s dítětem pracovat, aby se jazyk učilo efektivně s Vaší pomocí a co nejpřirozeněji
  • S odstupem 3-4týdnů se opět sejdeme, společně vyhodnotíme současnou situaci a zodpovím Vaše dotazy
  • Dám Vám řadu svých tipů z praxe, co a jak přesně dělat a čemu se vyhnout

Na každou konzultaci si vyhraďte 45-60minut. Cena obou setkání je 3200Kč.

JE POTŘEBA, ABYCH JÁ UMĚL/A ANGLICKY?

Záleží, jak staré máte dítě a jaká je jeho znalost angličtiny. U menších dětí vůbec nevadí, že je Vaše angličtina na nižší úrovni. Také dítěti můžete s angličtinou pomáhat a učit se zároveň s ním. Důležité uvědomit si, PROČ chci, aby moje dítě umělo cizí jazyk, a vědět, jak mu pomáhat při jeho osvojování – co a jak z dlouhodobého i krátkodobého hlediska dělat či nedělat.


Reference:

Jsem učitelka na ZŠ se specializací na AJ. Nikdy nejsem nechtěla své děti dávat na kroužky angličtiny. Chtěla jsem si je učit doma sama. A jak to bývá „kovářovic kobyla chodí bosa“. U první dcery jsem zkoušela vést menší domácí klub s dalšími holčičkami, ale po skončení klubu po 3 letech jsem zjistila, že dcera vše zapomněla a neumí téměř nic. Nyní mám 2 dcery a obě se učí AJ jen v rámci školní výuky a ani jedna ji neovládá tak, jak bych si představovala a už vůbec k ní nemají žádný vztah. Nyní s dvouletým synem jsem si řekla, že využiji jeho období, kdy mluvené slovo nasává jako houbu a učí se téměř samovolně. Nechci si tento čas nechat protéct mezi prsty. Budu ho učit anglicky, ale jak? Budu mluvit a doufat, že v budoucnu bude mít trochu lepší pozici, co se týče používání cizího jazyka, najde si třeba zálibu v cizích jazycích nebo se dokonce v něm probudí talent na jazyky. Vlastně mě k tomu přivedla dcera, která ho během dvou odpoledních her naučila všechny barvy anglicky. Chytla jsem se šance. Začala jsem na syna mluvit, ale nic se nedělo. Nevěděla jsem, zda to dělám správně, měla jsem strach, co když ho naučím nějaké chyby, co když kvůli mně bude do konce života mluvit s gramatickými chybami. Nechtěla jsem, aby to vyšumělo jako s první dcerou. A pak jsem natrefila na Ivanu Konečnou -energickou ženu, ze které sršelo nadšení, um i vlastní zkušenosti. Stačila jedna konzultace s ní a já se nestačila divit. Tolik nápadů, jasná a stručná zpětná vazba, skvělé tipy, jak se synem pracovat, co určitě nedělat a naopak. Žádné omáčky okolo, šla jasně k věci. Vlila mi chuť v tom, co jsem začala pokračovat, dodala mi jistoty, že se nemusím bát mluvit, i když to není vždy dokonalé. Už teď po 14 dnech si všímám, že syn rozumí prvním pokynům a dokonce začíná i odpovídat větou typu: „Nechci socks.“ Mám z toho velkou radost. Konzultaci s Ivanou doporučuji všem rodičům, kteří váhají a mají pochyby a hledají jasný a jednoduchý návod ověřený praxí.

Tereza Bicanová

Reference:

Velice ráda bych Ivanu doporučila. Jsem maminka dvou dětí a mluvím 4 jazyky. Moje devítiletá holčička se učí anglicky a Ivana mi pomohla krásně nakopnout jak mne, tak mou dceru, abych se nebála ji učit. Protože jsem se bála ji učit se svou výslovností, která není úplně dokonalá. Ještě jednou děkuji a můžu jen doporučit.

Klaudia Rákóczi Vidunová

———————————————————————————————————————————————–
Bez jazyků se dnes člověk skoro neobejde a pokud je to v mých silách, chtěla bych svým dětem pomoci, aby byly pro ně cizí jazyky zábavou a lehkostí a ne (školním) strašákem. Tento kurz mě v mém přání podpořil a doslova vlil spoustu energie na to, abychom do toho s dětmi šli, i když jako rodiče nejsme rodilí mluvčí. Hned po prvním týdnu jsem začala tipy lektorky převádět do reality a děti na to báječně reagovaly. Bezvadné je, že na to není potřeba žádný speciálně vyhrazený čas „výuky“, který by se nám v našem denním rozvrhu těžko hledal. Takže, Ivanko, velké díky!

Lucie Zejdová

———————————————————————————————————————————————–

Kurz mi přinesl vnitřní klid a motivaci pokračovat. Vynervovaná matka může těžko něco předávat. Ujasnila jsem si své proč. Byť jsem se tomu poslední rok tolik nevěnovala, najednou jsem zase začala mluvit, hrát si, různě jazyk používat, a to kdykokiv, bez plánování.
Přestala jsem se stresovat z toho, že nejsem rodilá mluvčí a kolik chyb bych tak mohla napáchat.
Také mi dodalo spoustu pohody to, že dítě dlouho, dlouho nemusí nijak odpovídat, ani slova opakovat a i tak jazyk vstřebává.
Dostala jsem spoustu tipů i na aplikace, videa…
Opravdu moc kurz doporučuji všem. Hlavně demotivovaným rodičům.
Děkuji.

Kristýna Bradová

———————————————————————————————————————————————-

O učení cizího jazyka u dětí jsem zjišťovala spoustu informací už dříve. Ale vlastně to vždy bylo stejné: Mluvte na ně, popisujte, co děláte, čtěte… A ujištění, že to zvládne i někdo, kdo anglicky neumí na špičkové úrovni. Jenže to vždy říkal někdo, kdo několik let žil v zahraničí, cizí jazyk vyučoval, pracoval ve firmě, kde se cizím jazykme mluvilo… Zkoušela jsem to, ale stále jsem se zasekávala na neznalosti některých slovíček. Já takové znalosti nemám, i když se snažím učit i sebe. Ale tady jsem konečně dostala jednoduché naprosto konkrétní a srozumitelné rady, co a jak dítě učit. Jak mu to předat, aby opravdu chápalo, co říkám. Jak postupovat a rozvíjet to, co už umí. A především jsem sama překvapená, kolik toho vlastně umím a můžu předat dál. Teď mám najednou plán na několik dalších let a už se toho vůbec nebojím.

Šárka